
Da li ste čuli za Balkandad-a, Barbi Afriku, Sergeja Pajića ili možda za Uki Q? Ukoliko jeste, onda ste verovatno na TikTok-u, a pomenuti ljudi imaju naloge na toj mreži koji su među deset najpraćenijih u Srbiji. Naravno, ogroman deo tih pratilaca su mladi. TikTok, ali i ostale društvene mreže, odavno su mesta na kojima se mladi informišu, zabavljaju i edukuju.
U istraživanju „Mladi u medijskom ogledalu 2022“, Krovne organiazcije mladih Srbije (KOMS), analizirani su i sadržaj i etički okvir na TikTok-u. Posmatrano je deset najpopularnijih kanala u našoj zemlji i ukupno 200 videa. Najčešća tema analiziranih videa bila je muzika, ali su tu i kuvanje, porodični odnosi, proslave, životinje, prozivanje i komentarisanje. Svrha videa je u većini slučajeva zabava, a tek u osam odsto se može prepoznati edukacija. Postavlja se pitanje – koliko je i da li je neophodno da mediji, organizacije i institucije izađu na TikTok?