fbpx
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Search in posts
Search in pages

Izveštavanje o ženama: prodaja ženske traume

“Objava intervjua sa serijskim silovateljem je samo kulminacija kontinuiranog izveštavanja o nasilju nad ženama i femicidu. Tu se postavlja pitanje: gde je kraj, kada ćemo se zaustaviti i kada će nam zazvoniti alarm da iza ove granice ne idemo”, rekla je novinarka Tamara Srijemac za podkast VOICE.

U tekstu objavljenom krajem septembra pod nazivom “Žena u medijima: žrtva, domaćica, supruga, seks simbol” autorka Tamara Srijemac bavi se načinom na koji su žene prikazane u medijima. Autorka se bavi temom neetičnog izveštavanja o ženama, kulturi silovanja, kao i korenima ovog problema u javnog sferi.

Samo nedelju dana nakon objave teksta Tamare Srijemac: upravo ova tema postala je povod i za proteste. Portal Informer je 28. septembra objavio intervju pod naslovom “Ispovest serijskog silovatelja“, sa porukom „megaeksluzivno!“, što je podiglo deo javnosti na noge.

Uz tekst, portal Informer, objavio je i video intervju od gotovo sat vremena, u kojem osuđeni silovatelj opisuje kako je vršio različita krivična dela, kako se tada osećao, kao i koje savete daje ženama kako ne bi bile silovane.

Po rečima novinarke Tamare Srijemac, tekst Informera u ovom slučaju prodaje žensku traumu.

“To nije novinarstvo, etika, to je čist sentacionlizam. Mi nemamo celu priču ispričanu u skladu sa fenomenom seksualnog nasilja. Nemamo reč stručnjakinja koje će to obrazložiti, dati dalje informacije šta u vezi sa tim. Ako se sam taj intervju najavi sa megaeksluzivno, ideja je da se roba proda, namami klik i da se prodaje ženska trauma”, rekla je Srijemac.

Po njenim rečima, intervju sa serijskim silovateljem je drastičan primer “kulture silovanja”. 

“Kultura silovanja je zapravo pravljenje tog društvenog miljena u kom je normalno da je žena objekat, hiperseksualizovana – da je žena kriva za naslje koje joj se dešava. O kulturi silovanja možemo govoriti u kontekstu neslanih viceva, ali i drastičan primer je to što je uradio Informer”, navodi ona.

Kada je u pitanju medijska slika Srbije u kontekstu izveštavanja o nasilju nad ženama i ženama, najveći problem je senzacionalizam, ali i manjak medijske inicijative.

“70% tekstova se bavi konkretnim slučajevima nasilja nad ženama i femicidom, a svega 30% se bavi fenomenom rodno zasnovanog nasilja. Opet je u prvom planu senzacija, a neetični novinarski tekstovi prave takvu klimu da krenu komentari da je žena kriva za nasilje koje joj se desilo, gde se iznova i iznova razapinje žrtva”, kaže Srijemac.

U Srbiji je medijska klima takva gde se žena iznova stavlja u kutiju i tretira kao drugi pol, kaže naša sagovornica.

“Ja se radujem da su žene sada na ulicama, kao neka reakcija na sve ovo i videćemo kako će se to završiti”, rekla je Tamara Srijemac za podkast VOICE.

Autorka: Sanja Kosović