Audio platforma Spotify i investiciona kompanija MAGNA objavili su studiju o ekspanziji digitalnog audio sadržaja, koja pokazuje koliko blisko slušanje podkasta odražava navike gledanja televizije u SAD-u.
Jedna od polaznih tačaka ovog istraživanja bila je informacija da se čak 72% stanovništva žali da su prezasićeni ekranima a 42% navodi da je to razlog da više konzumiraju audio sadržaj.
Neki od glavnih pokazatelja da je reklamiranje u podkastima bolje, a svakako je i jeftinije, od reklamiranja na TV-u su:
- 60% slušalaca podkasta sluša novu epizodu svog omiljenog podkasta u roku od jednog dana – dok 58% TV gledalaca u istom vremenskom periodu gleda novu epizodu svoje omiljene TV emisije ili serije.
- 75% ispitanika reklo je da se često vraćaju epizodama podkasta, što blisko odražava 74% ispitanika koji ponovo gledaju svoje omiljene TV sadržaje
Najbitniji podatak je svakako da:
43% ispitanika kaže da su im potpuno prihvatljivi oglasi u podkastima, u poređenju sa samo 17% koji su se izjasnili da su im prihvatljive TV reklame.
Ovaj procenat ide i preko 70% u podkastima koji su oko sebe stvorili vernu zajednicu izuzetno zainteresovanu za temu kojom se autori bave.
Dodatni ključni nalazi uključuju:
- Audio je medij za multitasking: 92% ljudi je učestvovalo u drugim aktivnostima dok je slušalo digitalni audio, u poređenju sa 84% koji su to radili dok su gledali video sadržaj.
- Pozitivna raspoloženja dovode do veće prijemčivosti za digitalni audio:
Pozitivna osećanja poput romantičnih (65%), uzbuđenih (51%), radoznalih (48%) i srećnih (40%) dovela su do veće prijemčivosti za reklame, a kada su ljudi u pozitivnom raspoloženju, takođe je veća verovatnoća da će slušaoci verovati oglašenom proizvodu.
- Slušaoci podkasta su otvoreniji za otkrivanje: 35% slušalaca podkasta aktivno traži nove podkaste, u poređenju sa samo 27% gledalaca TV emisija koji traže novi TV sadržaj.
Čitavu studiju možete pronaći ovde.