
Šta je Sunk Cost Fallacy?
Na srpski jezik je preveden kao „pristrastnost propalog ulaganja“, ali ovakav prevod ne objašnjava puno.
Ovaj psihološki efekat se javlja kada ljudi nastavljaju da ulažu u neku aktivnost, ne zato što je ona isplativa ili pametna, već zato što su već uložili puno vremena, novca ili energije u nju. Svi smo to iskusili više puta, zar ne?
Sunk Cost Fallacy se često pojavljuje u poslovnom svetu, kada ne želimo da se odreknemo projekta ili posla koji se pokazao kao neuspešan, samo zato što smo već „daleko odmakli“. Ovaj efekat je veoma prisutan i u privatnom životu – emotivnim vezama, ličnim odlukama, upravljanju finansijama…
Sunk Cost Fallacy nas navodi na pogrešne odluke i uzaludne aktivnosti. A ne mora biti tako.
U prvoj epizodi podkasta Talks with Folks, Dušan Basalo i Dejan Milojević razgovaraju o tome kako pristrasnost može uticati na naše odluke, kako se suočiti sa Sunk Cost Fallacy-jem i izbeći „ulazak u slepu ulicu“.
Pratite Talks and Folks na društvenim mrežama:
Facebook: https://bit.ly/3IO0fuX
Instagram: https://bit.ly/3XA3QRP
LinkedIn: https://bit.ly/3IRM9sD