
Nedavno je Društvo arhitekata Novog Sada podnelo Inicijativu Zavodu za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada da se nedavno iseljeni kompleks zgrada Radija Novog Sada i Studio M-a u u najkraćem mogućem roku utvrdi za kulturno dobro i da se time pravno-formalno uredi buduća rekonstrukcija objekata. Tim povodom, u podkastu Ogledalo razgovarali smo sa bivšim muzičkim urednikom Radija Novog Sada, novinarom i publicistom Bogomirom Bogicom Mijatovićem.
Mijatović kaže da je predsedniku vlade Vojvodine Igoru Miroviću, kada je on tek došao na tu funkciju, predložio da zgrada Radija Novog Sada i Studio M-a postane delom muzej vojvođanske muzike, a delom prostor Muzičke omladine Novog Sada.
„Od toga na kraju nije bilo ništa. Da su odvojili tri prostorije za taj muzej, imali bismo šta da pokažemo. Vojvodina zaista poseduje veliku muzičku istoriju i tradiciju. Mnogo važnih i bitnih stvari koje su se desile bismo muzejom učinili dostupnim novim generacijama. Ljudi koji žive ovde nemaju pojma o tome. Najveći hit Đorđa Marjanovića „Zvižduk u osam“, komponovao je Darko Kraljić, muzički urednik Radija Novog Sada. Ta pesma je tri godine pre snimljena na mađarskom u Radio Novom Sadu. Da imamo muzej, tu traku bismo izložili i ljudi bi to znali. Najbolja moguća ideja je da se napravi muzički muzej u zgradi u kojoj je sve to stvarano“, kazao je Mijatović.
Bogomir smatra da njegova generacija treba istoriju ova dva objekta da prenese u knjigu, kako bi novim generacijama dočarali važnost Radija Novog Sada i Studio M-a.
„Prvi džez festival kod nas je održan u Studio M-u. Čet Bejker, jedan od najvećih džez muzičara je jedan od svojih poslednjih nastupa održao u Studio M-u. Osim grupe Smak i Indeksi, svi poznatiji jugoslovenski bendovi su svirali u Studio M-u. Prvi tonski zapis Bijelog dugmeta nastao je u Studio M-u. Prljavo kazalište, Šarlo akrobata, Idoli, svi su oni nastupali u Studio M-u i još važnije, sve je to snimljeno. Nažalost, dosta tih snimaka je izgubljen usled nedostataka traka za snimanje. Starijim generacijama kod nas kad spomenete Studio M, odmah će se setiti nekog koncerta na kom su bili“, rekao je on.
Bogomir Mijatović zaključuje da bi današnja kulturna scena trebalo skoro sve da preuzme od jugoslovenske kulturne scene.
„Prvenstveno, da preuzme sistem organizovanja. Svaki grad mora da ima instituciju koja je, kako su nekad govorili, ventil za mlade ljude. Neophodno je da mlađe generacije uče od starijih, kao što smo mi učili. Da ne bi bilo puno lutanja, mora postojati sinergija između mladih i starijih“, rekao je Mijatović u podkastu Ogledalo.