
U novoj epizodi razgovaramo sa autorima Markom Lazićem i Aleksandrom Bugarinom, o njihovom tekstu pod nazivom “Vojvođanska železnička mreža devastirana, decenije sistematskog uništavanja učinile svoje”.
Mada medijsku pažnju uglavnom privlači novi “Soko”, putnici iz većine vojvođanskih mesta
uskraćeni su za ovaj tip prevoza i neretko “osuđeni” da plaćaju skupe autobuske karte.
“Cela situacija u društvu se najbolje preslikava na železnicu, ne kaže se džabe kakva je država – takva je železnica”, rekao je novinar, Marko Lazić u VOICE podkastu.
On je izjavio da su ranije sva mesta u Vojvodini bila povezana železnicom, a da su ta mesta bila povezana i sa velikim gradovima u okolnim državama. Međutim, danas je to potpuno dugačije.
“Nažalost, sa gašenjem železničkih pravaca počelo je još u vreme SFRJ, a taj trend se nastavio kasnije i to je samo kulminiralo”, rekao je Lazić.
Autore je za izradu teksta podstakla nezvanična informacija o privremenoj obustavi saobraćaja na relaciji Sombor – Vrbas. Potvrdu za tu informaciju dobili su praktično kada i putnici – dan pre obustave saobraćaja.
“Mi smo novinari, pa smo nekako i navikli da ne dobijamo odgovore od institucija. Ipak, zamislite kako je putnicima. Kako jedno javno preduzeće čija je svrha da pruža putnicima prevoz – kakvo je to njegovo ogledalo ako obaveštava putnike 24 sata pred ukidanje linije da neće saobraćati sutra? Takve stvari objavljivati tako kasno deluje vrlo neozbiljno”, rekao je Lazić.
Putem ECR ankete, autorima su pristigli brojni prigovori od putnika o stanju železnice i iz drugih vojvođanskih mesta.
“Ono što je srž celog problema jeste da građane niko nije pitao da li su njima potrebni ti pružni pravci. Nego je neko došao i rekao mislim da je to nepotrebno, pa ajde da demontiramo. Čekaj, kako ćeš da demontiraš – ako to ljudi koriste?”, rekao je novinar Aleksandar Bugarin u VOICE podkastu.
Emisiju je pripremila Sanja Kosović.