Emina Beković, edukatorka Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu od 2017. do danas obišla je 130 škola i održala edukacije za 5000 roditelja i preko 13000 učenika. Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija 2017. godine osnovalo je Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu – jedinstveno mesto za pružanje saveta, tehničke podrške i pomoći nastavnicima, deci i roditeljima kako pravilno da koriste informociono-komunikacione tehnologije i centar kojem građani, deca, roditelji, nastavnici prijavljuju nasilje na internetu. Ukoliko ih neko ucenjuje, vređa, šalje neprimerene poruke – mogu pozvati naš centar. Centar je anoniman, dete ne mora da se predstavi i ukupna komunikacija Centra do sada preko 18 600 telefonskih poziva, mejlova, poruka preko Fejsbuka i Instagrama, preko 3000 formiranih predmeta u smislu saveta, informacija i tehničke podrške i 240 upućenih predmeta. „Upućeni predmet znači da se desila neka situacija i da smo mi te predmete poslali nadležnim institucijama – MUP-u, Tužilaštvu, Centrima za socijalni rad, domovima zdravlja ili Ministarstvu prosvete, u zavisnosti o čemu se radi i kakva je priroda tog nasilja ili tog problema“ laže Emina Beković u razgovoru za Multiradio.
Emina Beković: Pitajte decu sa kime četuju!?
Podcast: Play in new window